در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید جلیل قلی‌زاده

شماره خبر : 1859 - https://asreatrak.ir/short/4aoQa

جلیل‌قلی زاده، فرزند حسنقلی، سال ۱۳۴۵ در روستا «توپ چنار» بجنورد به دنیا آمد و در ۱۳ مردادماه ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره (حاج مهران) به فیض عظیم شهادت نائل شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پیاگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، شهید جلیل قلی زاده فرزند حسنقلی، سال ۱۳۴۵ در قریهٔ «توپ چنار» بجنورد به دنیا آمد.

او در خانواده‌ای محروم متوّلد شد امّا خصلتهای تلاش و قناعت را از آنان به ارث برد. نزد والدین مقدمات احکام اسلامی را فرا گرفت و با آنکه از تحصیل باز مانده بود امّا با علاقه‌ای که به قرآن داشت روخوانی قرآن را آموخت. از آن پس به کارهای کشاورزی نزد پدر و کارگری ساختمان در بجنورد و تهران پرداخت.

فراغت را با مشارکت در کارهای جمعی و خیرّیه و به جای آوردن صله ارحام می‌گذراند و با همه مصائب زندگیش از صداقت و سعهٔ صدر بالایی برخوردار بود. حرام و حلال شرعی را در امور رعایت می‌کرد. او در انجام واجبات دینی دقّت کامل را به کار می‌برد و از نماز سر وقت غافل نبود. جلیل هماره حضور در ایّام سوگواری سالار شهیدان و ذکر مصیبتهای آن حضرت و اهل بیتش را ترک نگفت زیرا ریشه در اعتقادات وی داشت.

در نو جوانی با همسری متدّین از اقوام ازدواج می‌کند و طی این زندگی مشترک ۶ ساله همیشه ساده زیستی و تربیت اصلح فرزندان خود را تأکید داشت. ثمرهٔ این ازدواج یک دختر و یک پسر می‌باشد.

جلیل هنگام اشتغال در در تهران قبل انقلاب در برخی از راهپیمایی‌ها شرکت می‌کند، تا مشق مبارزه علیه باطل را بیاموزد. وی خدمت به رهبر و مقام ولایت را در اولوّیت می‌دانست و با شروع جنگ در ۱۸ سالگی، با لباس ارتش مشتاقانه با عزم نبرد وارد جبهه می‌شود و به قول فرمانده‌اش با شجاعت بی‌نظیر خود رشادتها می‌آفریند.

وی که هیچ آرزویی را بالاتر از شهادت نمی‌دانست، در ۱۳ مرداد ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره (حاج مهران) به فیض عظیم شهادت نائل می‌شود.

پیکر پاک شهید جلیل قلی زاده طی مراسمی در گلزار روستا «توپ چنار» خاکسپاری شد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات